anchor-downarrow-downarrow-rightbelbreadcrumbcartcheckclosedropdownfacebookhamburger-closehamburger.svginfoinstagramklantenservicemail-solidicon:mailmapmoneyno-stockpartnersphoneplayquestionicon:closesearchspinner-downspinner-upstarstocktimetriangle-rightuseryoutubezoom

epic 2018

De Specialized EPIC is ongetwijfeld één van de populairste crosscountry full suspensions en deze legendarische fiets werd voor het modeljaar 2018 compleet onder handen genomen. Zo ging hij drastisch op dieet, kreeg hij een nieuw brain-systeem, werd de FSR overboord gekieperd en wijzigde de geometrie.

Specialized zetten de nieuwe EPIC op streng dieet, in S-works maat medium is hij 345gr lichter geworden en zit nu onder de 2Kilo.

Er is gewicht bespaard op bijna alle onderdelen van de fiets waardoor de fiets in totaal een kleine kilo lichter is.

Carbon technologie is overgenomen van de Tarmac racefiets 'Rider First Engineerd' specifieke dikte van frame onderdelen per maat.

hierdoor word het gewicht telkens per maat zo optimaal mogelijk gehouden zonder toegifte te doen aan de stijfheid en betrouwbaarheid.

Door de brain in de achterbrug mee te verwerken en nauw samen te werken met de vering specialisten. werd er op dit onderdeel alleen 240gram bespaard. het gekende Horst Link FSR is verdwenen. Een scharniepunt minder en de hele achterbrug in een nieuwe carbon soort en de fiets is zo wat lichter en stijver. Door deze constructie is de achterbrug korter geworden en kan je ook niet meer kiezen tussen WC of de gewone versie van het frame. De nieuwe brain steekt niet uit het frame en is dan ook niet gevoelig voor impacts van rotsen of stenen. Op deze plaats dichtbij de as van het achterwiel kan de brain nog beter reageren op het oppervlak dat hij onder de wielen krijgt, ongeveer 20% sneller.

Er is ook vooral gewerkt aan de communicatie tussen brain en demper. Het traject dat de olie nu moet afleggen gaat veel vlotter en dit komt de werking alleen te goede, minder horten en stoten. De brain is via de kleine blauw hendel in 5 standen verstelbaar.

Vroeger werkte Specialized altijd nauw samen met FOX voor zijn dempers. Voor de nieuwe EPIC is het merk uit california overgeschakeld op Rockshox. Demper is voorzien van Spike valve voor betere dempings curve en verbetering van het comfort bij hogere snelheid.

Veel veranderingen zitten in de Details. Zoals de plaats waar de kabels in en door het frame gaan. Het nieuwe epic frame is niet meer voorzien om voorraan met dubbel kettingblad te rijden. 

Er word geen gebruik meer gemaakt van PressFit systeem, maar wel het bracket dat voorzien is van schroefdraad!!! "like good oldtimes"

De Diameter van de zitbuis is voortaan naar 30.9 gebracht zodat je meer keuze hebt in het monteren van de zadeldropper.

de fiets is volledige voor en achter naar de BOOST standaard gebracht.

Voor prijzen en modellen kan je steeds terecht in een van onze beide winkels, wij beschikken over al de info die jij nodig hebt om deze prachtige nieuwe innovatieve fiets aan te schaffen.

TEAM BIKE-INN

  • Mountainbike
  • Nieuws