anchor-downarrow-downarrow-rightbelbreadcrumbcartcheckclosedropdownfacebookhamburger-closehamburger.svginfoinstagramklantenservicemail-solidicon:mailmapmoneyno-stockpartnersphoneplayquestionicon:closesearchspinner-downspinner-upstarstocktimetriangle-rightuseryoutubezoom

De nieuwe Epic HT is echt een prachtig staaltje techniek. De overtreffende trap, het S-works model, heeft alles in huis om je zo snel mogelijk van start naar finish te loodsen!

De nieuwe Specialized S-Works Epic Hardtail World Cup is niet meer te vergelijken met het vorige model. Specialized is vanaf nul begonnen om een volledig nieuw frame te ontwikkelen. Het frame moest 1 van de lichtste Hardtail frames op de markt worden. Uiteraard is in dit frame ook de nieuwe standaard geintegreerd, nl. Boost. De inbouwbreedte van de achterbrug is 148mm in plaats van de vorige 142mm standaard. Deze kleine aanpassing maakt het frame stijver en meer robuust tegen laterale krachten.
De kleurcombinatie is tijdloos: zwart en wit. Altijd goed.

Deze fiets is een World Cup model. Dit wil bij Specialized zeggen dat dit een model is uitgerust met slechts 1 tandblad vooraan. Dit tandblad maakt deel uit van de nieuwe SRAM Eagle groepset. Deze top of the range groepset bevat vele nieuwtjes. Om te beginnen met de crank; De crankarmen zijn gemaakt van carbon. Dit is niks nieuws maar deze crankarmen zijn echter hol om het gewicht nog te doen dalen. Het tandblad van SRAM bevat, zoals je kan zien, nogal speciale tanden. Deze tanden zijn onwikkeld zodat de ketting minder slijtage ondervindt en dus langer meegaat. Dit komt uiteraard ook de cassette ten goede.

Over de cassette gesproken: Dit is de grootste innovatie tot nu toe. Sram zorgt maar lieft voor 12 kransjes achteraan. Hierdoor heb je hetzelfde bereik van versnellingen als een 2x10 opstelling. Het kleinste kransje heeft 10 tanden, de grootste 50(!)
Deze grote range van versnellingen vraagt uiteraard voor een op maat gemaakte achterderailleur die dit bereik perfect kan schakelen. 
Zoals we gewoon zijn van SRAM kan je kiezen om te schakelen met een trigger shifter of met een gripshift. 
Uit ervaring kunnen we enkel positief zijn over deze nieuwe setup!

De remmerij op deze raket is uiteraard ook van topkwaliteit. Dit jaar heeft Specialized gekozen voor de SRAM Level Ultimate remmen. Deze remmen staan garant voor de beste remprestaties. Bovendien zijn deze perfect doseerbaar zodat je net genoeg remt in elke situatie. 

Uiteraard heeft Specialized gedacht aan een zeker comfort. Ze monteren dan ook de laatste nieuwe vork van Rockshox in hun topmodel. Het gaat om de Rockshox SID World Cup met Brain technologie. Deze vork is lichter dan zijn voorganger en zorgt voor optimaal comfort op elke terrein. Deze nieuwe vork is ook ontwikkeld volgens de nieuwe boost standaard. Dit wil zeggen dat de inbouwbreedt 110mm is in plaats van de vroegere 100mm.

De Roval Control SL wielset van Specialized is alom bekend om de stijfste en lichtste wielset uit het gamma te zijn. Deze zijn dit jaar jaar ook volledig vernieuwd! Deze nieuwe wielen zijn verkrijgbaar als boost wielset (vooraan 110mm en achteraan 148mm). Het ontwerk van de verg zelf is ook drastisch veranderd. Dit maakt dat deze nu iets hoger zijn. Dit geeft een nog brutere look aan je bike! 
Het gewicht van deze Boost wielset is ongelofelijk: slechts 1330gr. Toch zijn deze wielen klaar om de grootste uitdagingen aan te gaan!

Al dit lekkers kan je terugvinden in onze winkels in Herentals of Zolder. Kom zeker langs voor een op maat gemaakte offerte!

  • Mountainbike
  • Specialized